Feedback von LehrerInnen

Ich verwende e-language.at für CLIL (Content and Language Integrated Learning), fächerübergreifend in Geographie und Englisch und im Modul-Englisch „Wirtschaft”. Meine SuS lieben die Filme, da sie kurzweilig und informativ sind. Spitze finden meine SuS die Ding-Dong Exercises. Toll finde ich auch die SchülerInnen-Mappen, die man downloaden kann. Speziell jene für Österreich, welche ich im Fachenglisch für Tourismus zum Einsatz bringe.

Sabine Schneider, Modulare Mittelstufe Aspern | 1220 Wien, Web: http://www.eibengasse.at/

Ich bin begeistert vom unkomplizierten Handling und der motivierenden Wirkung des U-Materials auf die SchülerInnen. Sehr hilfreich ist, dass ich die Filme in Intervallen stoppen kann, um sicherzustellen, dass alles verstanden wird oder um mündliche Ergänzungen einzufügen. Das Material bietet sich hervorragend an, wenn landeskundliche Themen angesagt sind. Die SuS geben durchwegs ein positives Feedback. Auch zum selbstständigen Erarbeiten von Inhalten lassen sich die Filme und Aufgaben bestens verwenden. Zum Beispiel als Wochenplan oder als Vorbereitung auf einen Test (ergänzt durch Texte aus der Arbeitsmappe). Eine absolute Bereicherung!

Juliane Nehre, Oberschule in Bremen-Nord | 28757 Bremen

Ich kann die Online-Exercises zu den Kurzfilmen nur empfehlen. Meine SuS (3. Klasse AHS, Thema USA/Kalifornien) waren begeistert. Sie durften selbständig arbeiten und lobten die interessanten Filme, sowie das direkte Feedback nach den Übungen. Auch die Arbeitsmappen (England und USA) sind eine sehr gute Ergänzung zu den Unterrichtsmaterialien in der Unterstufe.

Andrea Ortner, Gymnasium Saalfelden | 5760 Saalfelden, Web: http://www.gymnasium-saalfelden.at/

Die Filme sie sind auf dem neuesten Stand und für alle Schulstufen geeignet. Ich habe die Unterrichtsmaterialien im 3. Lernjahr (England) und in der Abschlussklasse (USA) verwendet. Die Filmlänge ist ideal, die Gestaltung kurzweilig, alles funktioniert sehr gut. Meine Schüler arbeiten gerne mit online Übungen, weil sie ein schnelles Feedback bekommen und gleich Erfolgserlebnisse haben. Die Arbeitsmappen sind eine gute Hilfe für die Nachlese und Nachbereitung der Inhalte. Für mich als Fernlehrerin hier an der österreichischen Schule in Guatemala ist es sehr hilfreich, mit diesem gut aufbereiteten Unterrichtsmaterial arbeiten zu können.

Ingeborg Nagele, Österreichische Schule Guatemala |Guatemala Ciudad, Web: http://www.austriaco.edu.gt/

Die Oberschule (OBS) Hattorf am Harz arbeitet derzeit mit zwei Klassen (8. und 9.) auf der Internetseite des SchülerInnen-Portals in den Bereichen USA und Australia. Die SuS konnten den Aufbau und die Struktur der Seite schnell verinnerlichen. Die Themen sind sehr gut abgestimmt, sowohl auf unser Curriculum als auch auf die inhaltliche Thematik unser Lehrwerke. Mir gefällt die Authentizität der Materialien, die Struktur der Übungen und deren Stringenz.

Dirk Chilla, Oberschule (OBS) Hattorf am Harz | 37197 Hattorf am Harz, Web: https://obs-hattorf.de/

Ich habe mit einer 3.Klasse die Themen California und San Francisco gemacht. Der Zugang für die SuS zum Landeskunde-Portal ist easy, es gefällt ihnen, damit zu arbeiten. Die Filme sind schön gestaltet und sehr gut verständlich. Bei den ansprechenden Online-Exercises kann man dann sein Wissen auf die Probe stellen. Ich kann wirklich sagen: Für meine SuS ist das ein optimales Material.

Dagmar Ließ, Neue Mittelschule Weißenbach an der Enns |  8932 Sank Gallen, Web: https://www.ms-weissenbach.at/

Ich verwende e-language.at im Englischunterricht immer für den Bereich Landeskunde. Wir schauen die Filme entweder in der Schule gemeinsam oder wie es jetzt beim online-schooling war, zu Hause. Die SchülerInnen machen sich dazu auch Notizen um z.B. die Woche drauf darüber sprechen zu können. Zusätzlich erledigen die SchülerInnen die dazugehörigen Aufgaben, so können sie ihr neu erlangtes Wissen gleich selbst überprüfen. Die Kinder mögen diese Art von Arbeit gerne und anhand der Filme bekommen sie auch Einblicke in das Leben der Menschen in diesen Ländern.

Krista Sanz, Neue Mittelschule Zöbern | 2871 Zöbern, Web: http://nmszoebern.ac.at/

Ich nutze e-language.at für den Tele-Unterricht, da die SchülerInnen (Lehrlinge im 1. Lehrjahr) sehr einfach auf die Inhalte des SchülerInnen-Portals zugreifen können. Ich habe bis jetzt allerdings nur Austria ausgewählt und den SchülerInnen dazu Arbeitsaufträge erstellt. Das Thema England möchte ich zukünftig in den 2. Klassen machen und Australien in den 3. 

Andrea Heinrich, Tiroler Fachberufsschule für Optik, Fotografie und Hörakustik |6060 Hall in Tirol, Web: https://tfbs-foto.tsn.at/

Feedback von SchülerInnen

An der Österreichischen Schule Guatemala haben SchülerInnen der 6. Primaria (entspricht 3. Klasse in Ö bzw. 7. in D) zwei Wochen lang intensiv mit den Unterrichtsmaterialien am SchülerInnen-Portal class.e-language.at gearbeitet. Als Abschlussarbeit bekamen Sie von Ihrer Lehrerin den Auftrag, von Ihren Erfahrungen zu berichten.

The last two weeks my class used your teaching material about London. It helped us to learn a lot about this amazing city. I enjoyed watching the videos, because it is a fast way to learn. I think the exercises are instructive and highly valuable. The things that I found most interesting are the Ding – Dong videos, because they are fun and at the same time informative.

I can highly recommend the material to other classes, because I am convinced they will like working with it. Your portal is just the perfect way to not only learn about London, but other places and countries. Your well-prepared material was just what we needed in those weeks. Thank you for creating the page and making it available to us.

Natalia, Österreichische Schule Guatemala |Guatemala Ciudad, Web: http://www.austriaco.edu.gt/

I am an English student from Guatemala and I have had the opportunity to watch the videos set in England that you produced. I watched the videos first as an English homework and then together with my family. Everybody enjoyed them, because they are exceptionally interesting and I learned a lot. I liked doing the activities that follow the videos, they were great fun.

I would like to tell you about the places that I liked best. I was fascinated by the Tower Bridge, because it is a drawbridge and it looks spectacular when they raise it so the ships can go though. I also liked to watch the cars stop when the bridge goes up. Apart from that I liked the London Eye, because I was impressed to see how many people can ride at the same time. The video showed that it can carry up to 800 people. And finally, the huge bell Big Ben in the Clock Tower caught my attention. I consider it a special sight, because it is located in this tall tower and has enormously long hands. I was wondering if you could share the videos with other classes at my school. I am sure they will love them too.

Paola, Österreichische Schule Guatemala |Guatemala Ciudad, Web: http://www.austriaco.edu.gt/

I am writing to comment on the London videos which you made available for school classes to improve our English and learn more about England. The sights were presented in an interesting way. The best thing was that the videos show the characteristics of each place. The speaker had a clear voice, the colors and movements were very dynamic and attractive and it was never boring.

I highly recommend the portal to other classes because is a fun way to learn. The videos are very clear and easy to understand. Is a good material, updated and we learned a lot about local people´s customs. Actually, it is more fascinating to learn using the computer or tablet than books. We students would like to learn more with good quality videos.

Ainoha, Österreichische Schule Guatemala |Guatemala Ciudad, Web: http://www.austriaco.edu.gt/

I am writing to inform you about my experience with the videos you made available to us. For me the materials were totally understandable and easy to use. The only proposal that I would like to put forward is that there could be more exercises after each unit, but the rest of the material was very valuable. In class we are using this material at the moment, because of the situation we are living now. The Corona virus forces us to work from home, so I think this it is an excellent opportunity to study vocabulary and a little bit of history. 

What I liked best was that we could do the exercises whenever we wanted and it was cool that we could keep practicing what we had learned several times. I would recommend this material to other classes because especially in these days of confinement it is a wonderful way to learn new things.

Pamela, Österreichische Schule Guatemala |Guatemala Ciudad, Web: http://www.austriaco.edu.gt/

We used your videos to study English, which was great especially during the time of the Coronavirus when we had to stay at home. I loved working with your videos, which was a different and interesting way to study. The Ding-Dong word exercise was the most interesting to me. I would recommend this material to other kids who can’t go to school because of the virus so they can learn English and have fun with it.

Szofi, Österreichische Schule Guatemala |Guatemala Ciudad, Web: http://www.austriaco.edu.gt/

I am writing to inform you about my opinion on your teaching materials. They are highly interesting. During homeschooling we had to work with this page and it was really cool. We used this portal because we are learning about London, and your teaching materials are extremely useful. Every day we had to do one unit and then make a screenshot. After that we had to post it in classroom and then our teacher checked if we had done all the exercises. My favorite exercises were the ones to watch a video and listen to it and then choose the correct answers. That was tricky and we had to listen and think very carefully. I enjoyed working with these videos because we didn´t have to write a lot we only needed to think. I would recommend this website to other classes too because it is an exciting form to learn.

Melissa, Österreichische Schule Guatemala |Guatemala Ciudad, Web: http://www.austriaco.edu.gt/

I am writing to comment on the students’ portal you made available to us. All my class used this page for two weeks to learn more about London and its tourist sites. Every week we had to do the units our teacher told us to do and take screenshots of the exercises we did. Then we had to post them in our classroom.

The exercise which I found most interesting is the one for which we needed to watch a video and insert the words that are in a box in the correct order. It’s my favorite because you need to listen carefully and remember the information of the video. It was a really interesting way to learn because we had to work concentratedly. I think this portal is perfect for students who want to know about London and other countries. I would recommend this material to other classes because is a really fun way to learn.

Paulina, Österreichische Schule Guatemala |Guatemala Ciudad, Web: http://www.austriaco.edu.gt/

I liked to work with your material especially with the videos which are amazing. The most interesting part to me was the story of the Beatles, because they belonged to the time of my grandparents who still enjoy listening to their songs. I will certainly recommend your teaching material to other classes, because it is very easy to use at home and I learned new things that I had not known. I liked it very much!

Diego, Österreichische Schule Guatemala |Guatemala Ciudad, Web: http://www.austriaco.edu.gt/